2022.06.09

【重要】 インターンシップ参加予定者へ事務手続きのご案内 ※Internship Program I for Master’s Course of GSST

自然科学教育部 博士前期課程 学生各位 To All students of Master’s course in GSST

インターンシップに参加する際の事務手続きについて大学院教務担当より、以下のとおりお知らせします。
This is an announcement about How to Proceed for Internship Program Ⅰ.

※インターンシップに参加される際は、新型コロナウイルスの感染防止対策の徹底をお願いいたします。

また、事前に本学HPおよび熊本県HP等をご確認の上、十分に気をつけて行動をしてください。

*Please take thorough measures to prevent infection with the COVID-19. Before participating in the internship, please check the university website and Kumamoto prefecture website, and be careful when you act.

本学HP・・・https://www.kumamoto-u.ac.jp/whatsnew/koho/2020/info_corona

熊本県HP・・・https://www.pref.kumamoto.jp/soshiki/30/51409.html

———————————————————————

インターンシップに参加される際は、大学院教務担当へ必要書類(*各種様式およびインターンシップ参加者募集案内は自然科学教育部(研究型インターンシップ)HPに掲載しております。)の提出をお願いいたします。

また、保険の加入を必須としています。未加入の方は、黒髪北キャンパスの学生生活課または生協へお問い合わせください。

Those who are planning to apply for internship programs are required to submit the documents to Academic Affairs Section of GSST.

Please refer to the instructions below before participating in an internship.

In addition, all participants are required to have an insurance covered. Those who are not insured, please visit Academic Affairs Division of Student Consultation office or Kumamoto University Coop at the Kurokami North Campus.


【履修しないで参加する場合】
 1.インターンシップ参加前に大学院教務担当へ提出する書類下記3点

■ 1) インターンシップ届出書(建築実習実務届)兼 学外研究活動届

■ 保険加入証明書の写し

■ 受入先からの要項等の写し(メールのやりとりなど)

※Moodleよりインターンシップの参加届の提出もお願いいたします。

※海外に行かれる方は、2)海外渡航届の提出もお願いいたします。

※書類は、インターシップの開始日より概ね1週前までには提出して下さい。

2.インターンシップに参加


 【インターンシップⅠを履修する場合】
※学生便覧の「研究型インターンシップ実施要項」pp.37-38をご一読ください。


 1.時間割コード:「インターンシップⅠ(49400)」の履修登録。
   履修未登録の方は、「追加履修届」を大学院教務担当まで提出して下さい。

↑ 「1) インターンシップ届出書(建築実習実務届)兼 学外研究活動届」の様式を変更したため、「追加履修届」の提出は不要です。

 2.インターンシップ参加前に大学院教務担当へ提出する書類下記3点

■ 1) インターンシップ届出書(建築実習実務届)兼 学外研究活動届

↑「履修希望する」に✓を入れ、研究型インターンシップ委員の押印をお願いいたします。

■ 保険加入証明書の写し

■ 受入先からの要項等の写し(メールのやりとりなど)

※Moodleよりインターンシップの参加届の提出もお願いいたします。

※海外に行かれる方は、2)海外渡航届の提出もお願いいたします。

※書類は、インターシップの開始日より概ね1週前までには提出して下さい。

 3.インターンシップに参加

 4.インターンシップ参加後に提出する書類

■ 3)インターンシップ実施報告書(受入機関の責任者の方に記入、押印が必要です。)

■ 4) インターンシップ成果報告書

■ 5)成果発表会用ポスター

※上記書類は、インターンシップの終了後すみやかに提出ください。

ただし、4) と5) は、以下アドレス宛に送信ください。

大学院教務・国際担当宛:szkn-kyomu@jimu.kumamoto-u.ac.jp

※内容について、実習先に公開の可否について事前確認願います。

公開可の根拠となる書面(メール可)の提示を求めることがあります。

 5.インターンシップ成果発表会に参加(必須

※ポスターセッションの形式で2023年1月または2月に実施予定。

※締切日については、成果発表会の日時決定後、履修者に通知します。

 6.単位認定


 ******How to Proceed*****
Please see below URL for downloading formats and more information for internship programs.
https://www.fast.kumamoto-u.ac.jp/gsst/internship/

【Participating an internship program as a non-credit】

1. Submit the following documents to GSST
        ・1) Internship Notification Form “インターンシップ届出書”
        ・A copy of your insurance certificate
        ・A copy of a letter of the acceptance for internship

*If you go to overseas, please submit the Notification of Overseas Travel.

*Also please submit the Internship Notification Form “インターンシップ参加届” from Moodle

2. Participate the Internship Program

【Those who take “Internship Programs1” (2 credits)】
*Please refer to the Guidelines for Research-based Internships (from Student Handbook).

 1. Registration
If you haven’t registered “Internship Programs Ⅰ” (class code “49400”) yet, please submit an additional registration form at Academic Affairs Section of GSST.

 2. Submit the following documents to GSST
        ・1) Internship Notification Form “インターンシップ届出書”
        ・A copy of your insurance certificate
        ・A copy of a letter of the acceptance for internship

*If you go to overseas, please submit the Notification of Overseas Travel.

*Also please submit the Internship Notification Form “インターンシップ参加届” from Moodle

3. Participate in the internship program.

 4. Submit the following documents when completed the internship program.
        ・3) Internship Report “インターンシップ実施報告書” 
                   *NOTE: Signature of the internship on-site supervisor is required.
        ・4) Abstract for Poster Presentation “インターンシップ成果報告書”
        ・5) Poster

*4) and 5) are required to submit by email to szkn-kyomu@jimu.kumamoto-u.ac.jp
*Please remember to have their consent from the internship on-site supervisor for the contents of your documents.

 5. Participate in the Internship Report Presentation (Required), scheduled in Jan/Feb 2023.
 *There will be a notice when the date for the presentation is fixed.

 6. Accreditation of credits for Internship Program.